Kasa fiskalna Datecs WP-50 - działanie i komunikaty
Poniżej przedstawiamy kilka komunikatów i porad w użytkowaniu kasy fiskalnej Datecs WP-50
1. Datecs WP-50 test WiFi
Aby wykonać test WiFi w kasie fiskalnej Datecs WP-50 należy wybrać w menu TESTY KASY a następnie wykonać "Test 18" (LAN/WiFi)
2. Datecs WP-50 kontrolki - diody
3. Datecs WP-50 brak komunikacji
W kasie Datecs WP-50 brak komunikacji oznacza brak połączenia z siecią WIFI lub GSM lub chwilową awarię serwerów CRK. Aby sprawdzić w pierwszym etapie problematykę należy w menu kasy wybrać TESTY KASY a następnie wykonać "Test 15" (Komunikacji z repozytorium). Jeśli po wykonaniu testu pojawi się słowo OK oznacza, że musimy cierpliwie czekać aby kasa fiskalna nawiązała ponownie transmisję danych z CRK. Jeśli na wydruku widnieje napis BŁAD to należy na nowo skonfigurować połączenie WiFi.
Jesli powyższe działania nie przynoszą skutku należy zgłosić się do serwisu kas.
4. Datecs WP-50 Wezwij serwis
Jesli na ekranie kasy fiskalnej Datecs WP-50 pojawi się komunikat "Wezwij serwis" to należy bezwzględnie skierować urządzenie do serwisu. Kasa jest zablokowana lub wystąpił błąd pamięci.
Prawdopodobne przyczyny pojawienia się komunikatu:
- sporadyczne użytkowanie i/lub brak ładowania kasy
- użytkowanie mimo komunikatu o rozładowanym akumulatorze
- akumulator podtrzymania pamięci RAM uległ zużyciu / uszkodzeniu
- akumulator główny uległ zużyciu / uszkodzeniu
- wyłączenie kasy przez dłuższe trzymanie klawisza ESC
- uszkodzenie pamięci chronionej
5. Porady dla użytkowników
- Nowo zakupioną kasę należy umieścić w miejscu osłoniętym przed działaniem promieni słonecznych, nienarażonym na działanie kurzu, wilgoci i wysokiej temperatury. Nie ustawiać kasy w pobliżu grzejników.
- Nie wolno dotykać klawiszy mokrymi rękami.
- Kasę należy chronić przed zalaniem. W przypadku, gdy do wnętrza kasy dostanie się płyn należy wyłączyć kasę i wezwać autoryzowany serwis.
- Kasę należy czyścić przy użyciu czystej i miękkiej ściereczki. Brud w szczelinach należy usunąć sprężonym powietrzem.
- Nie używać do czyszczenia benzyny, rozpuszczalników lub innych aktywnych środków chemicznych.
- Kasa jest zasilana zasilaczem impulsowym podłączonym do sieci 230V/50Hz. Napięcie zasilające kasę wynosi 9V. Zaleca się stosowanie zasilacza oryginalnie dołączanego do kasy (9V/3,5A).
- Zasilacz impulsowy kasy nie posiada wyłącznika sieciowego, dlatego też powinien być podłączony do gniazdka znajdującego się w pobliżu kasy i niezasłoniętego innymi sprzętami lub przedmiotami.
- Instalacja elektryczna (gniazdko), do którego podłączony będzie zasilacz kasy powinna być chroniona od zwarć zainstalowanym na przewodzie fazowym bezpiecznikiem o prądzie znamionowym nie większym niż 16A.
- W przypadku, gdy kasa znajdowała się w niższej temperaturze, to po przetransportowaniu jej do pomieszczenia o wyższej temperaturze zabrania się używania urządzenia prze około 1 godzinę (czas niezbędny do odparowania rosy związanej z kondensacją pary wodnej po zmianie temperatury). Nie zastosowanie się do powyższego zalecenia może spowodować zakłócenia w pracy kasy, a nawet doprowadzić do jej uszkodzenia.
- W przypadku wykorzystywania kasy sporadycznie tj. pracuje dziennie 30 minut a pozostały czas jest wyłączona lub jako rezerwowej, należy okresowo (raz na miesiąc) podłączać kasę na 12 godzin do sieci 230V – kasa musi być uruchomiona np. w trybie 5)Połączenie z PC. Zapobiegnie to rozładowaniu wewnętrznej bateryjki podtrzymującej zaprogramowane dane.
- W przypadku używania kasy niezgodnie z powyższymi zaleceniami firma DATECS-POLSKA lub jej przedstawiciel nie odpowiadają za wynikłe awarie i nieprawidłowości w działaniu kasy.